Nézni vagy látni

Egyik legnehezebb feladatunk, meglátni azokat a dolgokat, amik fontosak lehetnek számunkra. Annyira nagy a zaj, hogy időnként nem halljuk meg, saját belső hangunkat. Nehéz odafigyelni a saját igényeinkre, amikor a külső hatásokra fókuszálunk. A figyelemnek nagy hatalma van, hisz figyelmünk határozza meg fókuszunkat.

Gyakran nem vagyunk jelen. A jelenben való létet meg kell tanulni, nem mindig magától jön létre.

A látást gyakorlással lehet fejleszteni. Amikor egy tevékenységben nem engedjük magunkat elmerülni, akkor a figyelem elterelésével szabotáljuk magunkat. Azért hagyjuk elbóklászni a figyelmünket, mert az eredeti cselekedetben nem hagytuk magunkat olyan mértékben elmerülni, hogy az kizárja a lehetőségünket arra, hogy másra is kitekinthessünk.

Szóval hogy is tanulhatnád meg azt, hogy elmerülj valamilyen cselekedetben olyan mértékben, hogy semmi sem tudjon belőle kimozdítani?

Gyakorlással.

Ez az egyszerű, de hatásos módja annak, hogy megtanulj a jelenben lenni.

Légy a jelenben boldogan.

Jelenben lenni akkor nehéz, ha azt tanultuk meg, hogy mindig vagy a múlton rágódunk vagy a jövő miatt aggódunk.

Természetesen helye van a múlt elemzésének, és a jövő tervezésének. Erre meg kell adni a lehetőséget magunknak, de nem más tevékenységgel szimultán kell ezt tenni.

Amikor bevillan egy tevékenységben megszokásból valami más, akkor ezt egy erre a célra kialakított kis füzetbe írjuk fel, és fókuszunkat vigyük vissza az eredeti tevékenységre.

Ha ezt elkezdjük az életünkbe bevezetni, akkor nem kell a fókuszunkat folyton hangyaboly módjára szétáradni.

Próbáld meg a tudatos jelenlétet gyakorolni.

Teheted ezt a Eckhart Tolle tányér megfigyelős gyakorlatával. Nincs más dolgod, mint a tenyeredet figyelni, és az ereket, barázdákat tanulmányozni, és amikor elbóklászik a fókuszod, akkor ezt vissza terelni.

Ilyen gyakorlat a meditáció is. Nagyon sokan hamar sokan feladják, azért nem eredményesek.

Ha tudatos jelenléttel a türelmet megtapasztalod magaddal szemben, akkor el fogsz jutni arra a szintre, amit már gyakorlással tudsz a hétköznapi életbe átültetni.

A legfontosabb, hogy a türelmet folyton gyakorold magaddal szemben, és enged meg magadnak, hogy a jelenben maradj, és kezdj elmerülni a jelenbe aggodalmak nélkül.

Eleinte tudatosan, és a későbbiekben, már reflexből fog sikerülni.

Sok sikert kívánok!

Minőségi idő

Minőségi idő “A minőségi idő lényege az együttlét. Ez nem csupán fizikai közelséget jelent. Lehet két ember ugyanabban a szobában, egymás közelében, de ez még

Tovább olvasom »

Megbocsátás

Megbocsátás Általában a megbocsátással kapcsolatban nagyon heves a tiltakozás. A sérelmek cipelése olyan szokás, amitől nem tudunk könnyen megválni. Ragaszkodunk hozzá, és foggal körömmel nem

Tovább olvasom »

Bántalmazó kapcsolat

Bántalmazó kapcsolat Általánosságban elmondható, hogy a kapcsolatok érzelmileg bántalmazóak, ha a bántó szavak és az agresszív viselkedés következetes mintája van, amely csökkenti az egyén önbecsülését

Tovább olvasom »

A boldogság jót tesz a szívnek

A boldogság jót tesz a szívnek A kutatások azt mutatják, hogy az emberek boldogságaránya megváltozik, amikor életesemények történnek. Mivel a boldogság gyakran olyan tágan definiált

Tovább olvasom »

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.