A boldogság jót tesz a szívnek

A kutatások azt mutatják, hogy az emberek boldogságaránya megváltozik, amikor életesemények történnek. Mivel a boldogság gyakran olyan tágan definiált fogalom, a pszichológusok és más társadalomtudósok gyakran használják a szubjektív jólét kifejezést, amikor erre az érzelmi állapotra utalnak. Amikor a legtöbb ember a boldogságról beszél, lehet, hogy arról beszél, hogyan érzi magát az adott pillanatban, vagy arra utal, hogy szélesebb körben értelmezi, hogyan érzi magát az életről általában. Ezért egy adott boldogságérzelem gyakran azon kevés alapvető érzelmek egyikeként szerepel, amelyek nem bonthatók alapérzelmekre, és kombinálhatók más, összetettebb érzelmekké (sőt, néha ez az egyetlen pozitív érzelem, amelyet alapvetőnek tekintenek ).

A boldogság a szakmai sikerhez vezet, nem a „természetes” boldogság – a kutatók azt találták, hogy a „kísérletileg felerősített” pozitív érzelmek segíthetnek a munkateljesítmény javításában (Walsh, Boehm és Lyubomirsky, 2018). Lineáris kapcsolat van a vallási részvétel és a boldogság között. Ezért bár a legtöbb ember azért szeretne boldog lenni, mert jól érzi magát, ez a vágyott cél más pozitív eredményeket is hozhat az életében. Tanulmányok kimutatták, hogy a boldog emberek általában meglehetősen magasan értékelik az eudaionos élettel való elégedettséget, míg a hedonikus életükkel való elégedettség magasabb az átlagosnál.

A négy dimenzió közül az elégedettség a mi személyes, szubjektív boldogságmérőnk, amikor az élet egészét értelmezzük. Ezentúl a boldogságot hosszú távú pszichológiai értelemben használjuk, hacsak másképp nem jelezzük. Egy mondatban a boldogság az érzelmi állapotok három tág kategóriáját öleli fel, beleértve a „jóváhagyás” állapotait, mint például az öröm és a szomorúság, az „elfoglaltság” állapotait, mint például az áramlás vagy a vitalitás érzése, és a „behangoltság” állapotait, mint például a nyugalom, az érzelmi kiterjedtség. . … az összehúzódás és a bizalom ellen.

A szükségletek kielégítésének rutinja mellett Maslow elképzelte a rendkívüli élmény pillanatait, amelyeket csúcsélményeknek nevezünk, a szerelem, a megértés, a boldogság vagy az extázis mély pillanatait, amelyek során az ember teljesebbnek, elevenebbnek, függetlenebbnek és egyben résznek érzi magát. a világé. A legtöbb jól bevált módja annak, hogy boldogabbak legyünk, mint például a hálanapló vezetése, inkább szokások, mint véletlenszerű események, és a legtöbb életesemény, amely rövid távon boldoggá tesz bennünket, mint például a házasság vagy az előléptetés, idővel eltűnik, ahogy alkalmazkodunk hozzájuk. … A legújabb kutatások azonban azt sugallják, hogy a kiegyensúlyozott lelkiállapot pszichológiailag egészségesebb, mint az az állapot, amelyben rendszeresen magasabb boldogságot ér el – elvégre ami felfelé megy, annak le is kell jönnie.

És amikor azt állítják, hogy az élettel való elégedettségi felmérések azt mutatják, hogy az utakhani lakosok boldogabbak, mint a New York-iak, akkor nem vesznek részt abban az elfogultságban, hogy az utakhani lakosok jobban teljesítenek. Ez azon esetek egyike, amikor valami pontosan az, aminek látszik: ez a tudomány arról, hogy mi a boldogság és hogyan éljük meg azt, mit csinálnak másképp a boldog emberek, és mit tehetünk, hogy boldogabbnak érezzük magunkat.

Több száz tanulmány áttekintése határozott bizonyítékot talált arra, hogy a boldogabb emberek általános egészségi állapota jobb, és tovább élnek, mint boldogtalan társaik. A boldogság jót tesz a szívnek A Harvard School of Public Health 200 független tanulmányt tekintett át a mentális és szív- és érrendszeri egészségről. 2003 óta a boldogság gazdaságtanára vonatkozó empirikus kutatások, mint például Benjamin Radcliffe, a Notre Dame Egyetem politológia professzora, alátámasztják azt az állítást, hogy a demokráciákban az élettel való elégedettség szorosan összefügg a társadalmi mutatókkal. A nagyvonalú szociális védőhálók, a munkavállalóbarát munkaerő-piaci szabályozás és az erős szakszervezetek demokratikus modellje.

Folyamatos vita folyik arról, hogy ez a munka aláássa-e az élettel való elégedettségről szóló ítéletek értelmét, de felvetődik a kérdés, hogy az élettel való elégedettségnek van-e elég oka annak a jelentésnek a hordozására, amelyet az emberek általában a boldogságnak tulajdonítanak. A pénz és a boldogság bonyolult kapcsolatának kutatása ellentmond az egyszerű jellemzésnek, de a durva következtetés az, hogy a kapcsolat általában pozitív és szignifikáns, alacsonyabb jövedelmi szinteken erős, magasabb és magasabb szinteken pedig mérsékelt vagy gyenge, vagy akár negatív is. jövedelem és kevésbé hajlamos a jóllakottságra. az életet mérni, mint az érzelmi jólét mutatóit. Paul Anand és munkatársai munkája rávilágít arra, hogy a felnőttek jólétéhez sokféle tényező járul hozzá, a boldogság megítélése részben a jelentős korlátok meglétét tükrözi, és hogy az egyenlőség, az autonómia, a közösség és az elkötelezettség kulcsfontosságú szempontjai a boldogságnak és a jólétnek az egész életen át. …

Ahelyett, hogy a mentális betegségekre összpontosítana, a terület arra törekszik, hogy megtalálja a módját annak, hogy segítsen az egyéneknek, közösségeknek és társadalmaknak a pozitív érzelmek javításában és nagyobb boldogság elérésében. Ezen túlmenően, a Boldogságtudomány gyakorlati stratégiákat kínál a tanulóknak a boldogság kiaknázására és fejlesztésére, beleértve a különféle kutatásokkal alátámasztott tevékenységek kipróbálását a társadalmi és érzelmi jólét elősegítése érdekében, valamint annak vizsgálatát, hogyan változik jólétük az út során. A kutatások kimutatták, hogy agyunk neuroplaszticitásának köszönhetően a boldogság, az empátia és a kedvesség olyan készségek termékei, amelyeket edzéssel lehet megtanulni és fejleszteni.

Egy tanulmány például azt találta, hogy ha pénzt költenek időtakarékos szolgáltatásokra, az növelheti a boldogságot és az élettel való elégedettséget. Az eredmények azt mutatták, hogy azok, akik hálát írtak, növelték a pozitív érzelmeket, növelték a szubjektív jóllétet és az élettel való elégedettséget. Miközben Gretchen Rubin folytatja a kutatást, a kísérletezést és a boldogsággal és a jó szokásokkal kapcsolatos megfigyelései és gondolatai megosztását, a boldogságprojekt tovább fog fejlődni.

Minőségi idő

Minőségi idő “A minőségi idő lényege az együttlét. Ez nem csupán fizikai közelséget jelent. Lehet két ember ugyanabban a szobában, egymás közelében, de ez még

Tovább olvasom »

Megbocsátás

Megbocsátás Általában a megbocsátással kapcsolatban nagyon heves a tiltakozás. A sérelmek cipelése olyan szokás, amitől nem tudunk könnyen megválni. Ragaszkodunk hozzá, és foggal körömmel nem

Tovább olvasom »

Bántalmazó kapcsolat

Bántalmazó kapcsolat Általánosságban elmondható, hogy a kapcsolatok érzelmileg bántalmazóak, ha a bántó szavak és az agresszív viselkedés következetes mintája van, amely csökkenti az egyén önbecsülését

Tovább olvasom »

A boldogság jót tesz a szívnek

A boldogság jót tesz a szívnek A kutatások azt mutatják, hogy az emberek boldogságaránya megváltozik, amikor életesemények történnek. Mivel a boldogság gyakran olyan tágan definiált

Tovább olvasom »

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.